LA DIRECTA

DAVID GARCIA / SABADELL | 23/10/2012
La plantilla de la Casa de les Monges de Cervelló, centre col·laborador del Departament de Benestar Social i Família, es troba en conflicte amb la direcció de la residència. Exigeixen millores en seguretat i higiene laboral i la garantia que es mantinguin els seus llocs de treball. De moment, han aconseguit que l’empresa retiri la proposta de reducció de sou que havia fet, però afirmen que continuaran en lluita fins aconseguir totalment les seves reivindicacions.

La secció sindical de la residencia de la 3ª edat “Casa de les Monges”, adherida al sindicat d’oficis varis de la CNT-AIT de Sabadell, es troba en conflicte amb la direcció de l’empresa des del setembre degut a la proposta de reducció de salaris “en unes treballadores que amb prou feina arriben als 1.000 euros” segons denuncia la secció en el seu bloc. Davant d’aquesta mesura, el sindicat va decidir convocar vaga indefinida durant els caps de setmana. Només amb l’anunci, les treballadores van aconseguir que l’empresa retirés la baixada de sou, tanmateix han mantingut la vaga ja que les seves exigències son més amplies. Sol·liciten millores en la seguretat i higiene en el treball així com garanties que no hi hauran acomiadaments ni represàlies per l’actuació sindical.

Segons ha explicat a aquest mitjà un membre de la CNT-AIT de Sabadell, el sindicat ha interposat una denúncia contra l’empresa per vulneració del dret de vaga. També reclamen que l’empresa descompti de la nòmina la quota sindical. A més, ha volgut denunciar els serveis mínims “abusius” que l’empresa ha imposat als vaguistes, arribant fins i tot, a més hores que una jornada de treball ordinària. Finalment, ha afirmat que les negociacions es troben bloquejades i estan a l’espera que es resolguin les denúncies.