El sindicat anarcosindicalista considera que les dades de l’atur, conegudes ahir , són el resultat de les polítiques de retallades i acomiadaments impulsades des dels diferents governs i des de les institucions europees.

CNT considera que les dades de l’EPA, conegudes ahir, no fan sinó evidenciar els efectes de les polítiques reals que s’estan impulsant, i que tenen com a resultat conegut, assumit i buscat, la multiplicació dels acomiadaments i la destrucció sistemàtica de llocs de Treball. El sindicat anarcosindicalista afirma que el discurs oficial de creació d’ocupació no és més que una justificació per tal d’aplicar més retallades de drets, la precarització, i el desmuntatge dels serveis públics, i l’aposta per les polítiques a favor dels interessos de la patronal i la banca.

Per la CNT, sis milions d’aturats no fan sinó constatar el caràcter irracional d’un sistema econòmic que prima els beneficis de la patronal i la banca davant les necessitats i el benestar de la societat. Un sistema econòmic que descuida necessitats com l’educació, la sanitat, i la cura de les persones i del medi, mentre que les persones amb la capacitat, la voluntat i els coneixements per satisfer aquestes necessitats es troben sense recursos.

CNT acusa la patronal i el govern de no deixar, amb cada mesura, de fomentar l’atur com a mecanisme per aconseguir imposar menys salaris, condicions de treball més precàries, i fer retrocedir dècades de lluita obrera, estenent la por entre la classe obrera.

CNT ha convocat per al pròxim 15 de febrer una jornada d’acció a la que crida a participar als treballadors en atur ja que consideracia que res es pot esperar dels governs d’un i altre signe  pels que el treball només és un reclam per les campanyes electorals i publicitàries. De la mateixa manera, els anarcosindicalistes poc o res podem esperar del sindicalisme institucional, còmplice dels ERE’S i acomiadaments, i que, durant anys, han fet de l’atur juntament amb la patronal, un negoci a través de les subvencions per l’engany de la formació i la orientació laboral.

CNT espera que només desde la mobilització i la autoorganització dels  treballadors/es en atur es podran imposar mesures radicals contra aquesta situació, apostant pel repartiment del treball i la riquessa, avançant cap a un canvi de sistema amb mesures contràries a les que s’estant impulsant:

Reduint la jornada laboral;

Avançant l’ edat de jubilació;

Prohibint les hores extres i el treball a preu fet;

I garantint prestacions dignes i suficients per cada treballador o treballadora en atur.

Secretariat Permanent del Comitè Confederal de la CNT-AIT