Als/les treballadors/es de l’hostaleria

El conjunt dels/les empresaris/es propietaris de bars i restaurants de Sabadell estan organitzats al Gremi d’Hostaleria i Turisme de Sabadell. A través d’aquest organisme, els i les empresaris/es defensen els seus interessos de manera bel·ligerant per enfortir la seva situació en detriment de la teva.

No és cap secret que els diners que s’estalvien gràcies els contractes fraudulents d’obra i servei, de formació i temporals; la contractació de personal a partir de categories professionals amb menors càrregues en matèria salarial i de cotització; la contractació de personal per a mitja jornada quan es realitza una jornada completa; el pagament de salaris en negre; les hores extres que es converteixen en jornades salvatges de fins a dotze hores, amb el pretext de que “avui juga el barça”; la no remuneració de les nocturnitats, etc. van a parar a la butxaca d’aquests/es empresaris/es que després et llençaran al carrer com un mocador brut.

Davant d’això, què pots fer?

ORGANITZA’T AL TEU SINDICAT!

Hi ha molta gent que es troba en la mateixa situació. El sector de l’hostaleria és enorme i abraça la quasi totalitat del teixit productiu de la ciutat, on el sector serveis esdevé un dels àmbits capdavanters de la precarietat laborals i social. No ets l’única persona que pateix els abusos patronals que abanderen el sector de l’hostaleria. Enfront la impunitat dels/les empresaris/es, organitzar-te és la primera i millor resposta que els treballadors/es podem donar.

Els/les empresaris/es, propietaris/es dels bars i restaurants que lliguen la teva vida a una vida paupèrrima, s’organitzen a les teves esquenes al Gremi i estan perfectament assessorats per a blindar la seva posició i extreure’n, gràcies al teu treball, el màxim rendiment amb la mínima retribució possible.

I per què tu no? A través del sindicat, els/les treballadors/res de l’hostaleria enfortim la nostra posició i, a més a més, coneixem millor quines són les condicions laborals que patim i de quina manera les podem millorar; i ho podem fer únicament amb l’organització dels/les treballadors/es en un sindicat al marge de partits polítics, subvencions i interessos particulars, assembleari i horitzontal, ja que com a treballadors/es només ens devem a nosaltres mateixos.

FORMA’T!

El gremi posa a disposició de tots els seus agremiats tot els suport en matèria jurídica, laboral i administrativa. Com és que mai t’han informat de quines són les característiques del sector quan t’incorpores a la feina? Coneixes el salari que s’adequa a la teva categoria professional? Com es distribueixen les vacances? Tinc dret a dos dies de festa setmanals? A quin preu es paguen les hores extres? Si treballo els festius, se m’ha de pagar un plus? Em poden canviar l’horari amb escasses hores d’antelació?

Tot això ja ho saben els/les empresaris/es, però mai t’ho diran. No t’ho diran sempre i quan els/les treballadors/es ens mantinguem al marge.

Cal estar formats i conèixer quines són les característiques, per exemple, del conveni amb el qual es regula el teu centre de treball. A través del sindicat disposem dels mecanismes necessaris per a conèixer els elements més immediats i importants del dia a dia de la teva feina.

Que no et colin cap gol! Informa’t i forma’t! Que mai et tornin a enganyar!

SUPORT MUTU

Tots/es som treballadors/es del mateix sector. Sabem la pressió que exerceixen els/les empresaris/es i els seus exèrcits d’encarregats davant les nostres demandes.

A través de la solidaritat i el suport mutu, fem extensiu els conflictes de l’hostaleria.

Siguis ajudant de cambrer, cambrer, cap de sala, ajudant de cuina, cuiner, xef, etc. cal estar al costat dels qui s’organitzen per a defensar-se de les agressions dels agremiats, per damunt de diferències en la categoria professional i/o de contracte existents.

ORGANITZAR-SE ÉS LA NOSTRA MILLOR ARMA

hosteleria1