Cartell Jornada 24 gener

Els treballadors de Navarro Logística mantenen obert un conflicte amb l’empresa des de febrer del 2015.

Les agressions i abusos per part dels administradors van començar amb la implantació d’un ERTE de reducció de jornada i que aniria més enllà, imposant un ERO i provocant la fallida i tancament de l’empresa. Part de la plantilla, van afiliar-se a la CNT i constituïren la secció sindical CNT a Navarro Logística, va ser a partir d’aquell moment, quan es va començar a plantar cara a les actuacions per part de l’empresa. Treballadors, que mai abans havien tingut cap experiència de lluita sindical, van organitzar-se i treballar dins el sindicat de la CNT Sabadell i amb el Gabinet Tècnic Jurídic com a eines d’acció per defensar els seus drets. Tanmateix, l’experiència dins el sindicat d’altres seccions sindicals, com ara les Monges i The Phone House, els va servir de reforç. Després d’un procés llarg, continuen treballant per crear una cooperativa com a alternativa d’autogestió dels seus llocs de treball.

Us convidem a la Jornada Solidària del 24 de gener que tindrà lloc als locals de la CNT de Sabadell per recolzar als treballadors de Navarro Logística amb un dinar solidari i en la que també podrem parlar de la seva experiència juntament amb les treballadores de la Residència Casa de les Monges i The Phone House.

Es presentarà el curtmetratge “Mañana serás tu”, documental que recull l’experiència autogestiònaria al maig del 1978 a la fàbrica burgalesa Cyfisa, a través del testimoni de cinc dels seus treballadors que narren com va ser aquest procés d’autogestió.