El passat divendres 18 de desembre es va realitzar una acció de protesta davant el restaurant UDON del centre comercial l’Illa de Barcelona. L’objectiu del piquet era denunciar les condicions laborals d’aquesta cadena de restaurants, les treballadores de la qual es veuen obligades a conviure amb nombroses irregularitats com les següents:

– No es respecten les categories professionals de cambreres i cuineres, que són contractades i pagades com a ajudants i preparadores.

– Es modifiquen les clàusules dels contractes sense comptar amb les treballadores.

– No es respecten els plusos.

– No es respecta el dret a estar de baixa i cobrar segons contracte.

Donada aquesta situació, un grup de treballadores de UDON van decidir fa uns mesos organitzar-se a la CNT-AIT i establir contactes amb l’empresa per tractar de fer-se respectar. L’actitud de l’empresa ha sigut la de no reconèixer la secció sindical de la CNT-AIT com a interlocutora vàlida i fer cas omís a les reivindicacions de les treballadores. Arribades a aquest punt no ens queda altre remei que iniciar un conflicte sindical i utilitzar totes les eines que són al nostre abast per desbloquejar aquesta situació. Amb aquesta acció donem el tret de sortida al conflicte.

Que li quedi clar a UDON: si no desisteix en la seva actitud respecte les reivindicacions de les treballadores l’acció del passat divendres serà només la primera de moltes. Ja han vist una mostra del que som capaces.

cnt udon