En els últims mesos les consultes laborals del sindicat han experimentat un augment de treballadors/es del sector de la hosteleria.

El problema és que molts treballadors/es vénen quan ja han sigut acomiadats, alguns fins i tot han firmat l’acomiadament i la quitança sense saber què firmaven.

Recordem als treballadors/es que no es firmi cap document de l’empresa si es desconeix de què es tracta i que el sindicat és una eina preventiva. Les millores de les condicions laborals s’han de lluitar des de dins de l’empresa, un cop fora no té cap mena de sentit, es fa molt complicat conèixer si l’empresa compleix o no el conveni, i resulta imposible aconseguir millores laborals.

Alguns dels incompliments més comuns del conveni de l’hosteleria són els següents:

-Està contractat per mitja jornada quan s’està realitzant jornada completa. El més greu és que algunes empreses només paguen la mitja jornada.

-Realització d’hores extres que no són renumerades.

-Abonament de salaris en negre.

-Falta d’un calendari laboral. Canvis d’horari d’un dia a un altre sense prèvi avis.

-Realitzar tasques d’una categoria superior a la establerta en el contracte.

-Sobretot en temporada d’estiu algunes empreses tenen personal sense contractar.

Els empresaris amb qui ens hem reunit sempre diuen el mateix: que han tingut molts problemes econòmics, que si la crisi, que ja sabeu com és el sector, que ara ja està tot arreglat (mentida),etc,etc.

Davant d’aquests atacs flagrants als drets laborals, que d’altre banda no són nous en un sector on el sistema sindical majoritari dels comitès d’empresa no arriba i on la pressió de l’empresari és molt més forta. Fem una crida als treballadors/es de la hosteleria a com a mínim informar-se dels seus drets al sindicat, on disposem d’assessoria laboral gratuïta cada dimecres de 18 a 20h i divendres de 19 a 20h. La única manera de conèixer els atropellaments laborals i d’organitzar-se per fer-los front, és en el sindicat. Exemple d’organització i lluita són les seccions del sindicat de Badalona a diversos Burger King que ja fa mesos que s’han creat per reclamar els milers d’euros que els hi deu l’empresa, així com la secció a Gino’s de Barcelona, o de la Tagliattella i Foster’s Hollywood a Madrid .

El sindicat és la teva eina de lluita.

Organitza´t en un sindicat de treballadors/es i per treballadors/es.

Logo_CNT